Solden!

Gries di!

Wie geht's euch? Hier even een korte update vanuit Tirol! Vorige week samen met Marloes, Lien en haar ouders een ontzettend leuke en chille week gehad in Zermatt (Zwitserland). Zaterdagochtend vanuit daar met de trein richting Sölden gereisd!

Mijn onderkomen is echt ‘nagelneu' en ligt meteen naast de skilift! Samen met een andere Nederlandse lerares, Jolien, deel ik nu een kamer met 2 grote hoogslapers. Vanaf volgende week komter nog een meisje bij. Verder wonen er nog ongeveer 10 andere leraren, heel gezellig allemaal. Een aantal van hen werkt voor de Nederlandse organisatie ‘Snow experience'. Zij regelen activiteiten als rodelen, kroegentoch, skisafari's etc. Zondag dan ook maar meteen met hun meegeweest om te kijken hoe dat precies in z'n werk gaat ;-)

Omdat het deze week nog vrij rustig bleek te zijn in de skischool, heb ik nog lekker een weekje vrij. Vanaf aankomend weekend zal het echter afgelopen zijn met de rust, dan begint nl de carnavalsvakantie! Mijn gratis skipas kon ik echter wel al ophalen, dus gisteren en vandaag (strak blauwe hemel en volle zon) lekker gaan skien.

Ondertussenheb ik ook tijd gehad om navraag te doen wat betreft gasten ontvangen. Helaas mag het in principeniet. Helaas is het appartement precies boven de winkel van de skischooleigenaar en onder zijn privewoning. Verder heb ik gehoord dat eens per week de kamers gecheckt worden, niet de meest ideale omstandigheden dus voor illegale praktijken. Er kunnen echter wel mensen blijven slapen als dat vooraf gevraagd wordt, dan heb je ook zeer waarschijnlijk een eigen kamer, bed en badkamer. Het kost dan15 euro p.p.p.n. Opzich natuurlijk helemaal niet duur, zeker als je bedenkt dat een gemiddeld appartement hier in het dorp tussen de 25 en 40 euro p.p.p.n. kost! Ik hoop dat het niet afschrikt, want ik zou het echt super leuk vinden als er mensen lansgkomen!

Tot zover mijn update, hou me op de hoogte van alles in Nederland!

Liefs en een kusje,

Veer

P.s. mijn Oostenrijkse nummer is: 00436648796712

Reacties

Reacties

corien

hee veer! klinkt als: ik ga hier heel lang blijven. Hoe lang precies? viel spaB! xxx

Lies

Heee Veer,

Wat lekker, nog even een weekje gratis kunnen skien daar! En tof dat er andere nederlandse instructeurs bij jou op de kamer zitten, gezellig!! Ik ben benieuwd naar de volgende verhalen!

veel plezier en geniet nog ff van de rust, zonder schnitzels snijden;)!

Kus, Lies

Debbie

Hallo Vera,
Leuk om weer eens wat van je te horen. Het huis waar je zit ziet erg leuk uit en die mannen hoelala!!!
Is er genoeg sneeuw? Rob, Mike en Tim zijn vorige week thuis gekomen van hun mannen week skiën en hebben het erg naar hun zin gehad. Dion gaat nu ook skiles nemen, dus ik denk dat we volgend jaar met z'n allen gaan.
Hals und beinbreuk
Love & Kisses
Debbie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!