Mendoza

Hola!

Iedereen heel erg bedankt voor alle leuke berichtjes! Bij deze weer even een korte update vanuit Argentinië.

Na teruggekomen tezijn uit Puerto Iguazu, waar we ook nog de Braziliaanse kant van de watervallenhebben bekeken, het drielandenpunt (Paraguay, Brazilië en Argentinië) hebben bezocht en een bekende Nederlander (Anniek Pfeifer van Wie is de Mol?)hebben gespot,een paar dagenlekker bijgekomen in Buenos Aires.

Zaterdag met de boot een dagjeover gegaan naarColonia, Uruguay (yes, weer een stempel in ons paspoort!).Samen met Nadine een ontzettend gezellige dag gehad in dit kleine authentieke stadje.

Maandagmorgen na een 14 uur durende busreis inclusief busbingo (helaasging de fles wijn aan onze neus voorbij...toch best lastig die cijfers in het Spaans!) aangekomen in Mendoza.
Deze stad en gelijknamige provincie staan bekendom de wijnbouw (60 tot 70% vandeArgentijnse wijn wordt in deze streek geprocudeerd) en sportactiviteiten.
Na de eerste dag dit leuke stadje te hebben verkend zijn we dinsdag dan ook gaan raften.
Toen wedoor onze spectaculaire, über-luxe met vloerbedekking beklede bus werden opgehaald (lees: oud barrel waarin een gesprek onmogelijk was door het gerammel) bleek dat we de enige 2 waaghalzen waren! Na een schitterende tocht door het Andes-gebergte kwamen we aan bij het basiskamp waar we ons inonze modieuze raft-outfit mochten hijsen (vooral de helm was charmant...). Met 4 man personeel (fotografe, chauffeur, safety-kayaker en instructeur)op weg naar het beginpunt.Omdat het winter is staat het water een stuk lager dan in de zomerwaardoor de tocht iets minder spectaculair wasdan we gedacht hadden. Des te meer tijd dus voor grappen en grollen met onze instructeur, die helaas door zijn gebrekkig engels de helftniet begreep.De omgeving was in één woord adembenemd;de Condors (ontzettend grote roofvogels) maakten het plaatje compleet.

Vandaag per bus samen met 8 anderen drie verschillende wijngaarden bezocht en uiteraardhun wijnen geproefd. Afsluitend een overheerlijke 5 gangen-lunch waarbij de wijn rijkelijk vloeide(Hé, die dude links van mij kan toch praten!). Kortom: een ontzettend gezellige dag gehad!

Morgenvroegdoorkruisen we de Andes op weg naar Santiago, Chili. Zeer benieuwd naar hetblijkbaar schitterende panaroma vanaf onze front-row seats in de bus.

Na Santiago zijn onze plannen nog wat vaag, we´ll keep you updated!

Heel veel liefs en een kusje,
Veer en Marrit

Reacties

Reacties

Rosalie... en Roel

Hey Vera,

Roel en ik vertrekken zo naar Frankrijk en Italie, maar heb net je verhaal nog snel gelezen, dan kan ik Roel up-to-date houden. Feest van Roel was trouwens super, maar dat had mama zeker al gezegd! Debbie en de rest vond het ook zeer leuk.

Ik moet nog even broodjes halen bij de Gijsel, dus ik moet opschieten voor dat dadelijk de bejaarden-club voor de deur staat daar...

We zijn voor 7 augustus weer thuis, dus dan zien we ons weer!

Veel plezier nog daar en de groetjes aan Marrit.

Kus Rosalie en Roel

Meike

Eindelijk eens al jullie verhaaltjes gelezen.. (en foto's gekeken natuurlijk ;) ) wat leuk!Klinkt alleen maar positief., super om te lezen! Geloof dat ik daar ook wel een keer heen wil....:D. Haha.. hoe lang blijven jullie ook alweer? Jullie gingen ongeveer een maand toch? Nou, genieten & genieten! Ik heb deze week ook al vrij (super lekker weer deze week in NL dus mag ook niet klagen.). Dit weekend naar la douce France.. Zin in! KUS!

debbie

Hey Vera,
Leuk weer eens van je tge horen. Maar hoor ik iets van verliefdheid (raft instructeur). Als je maar niet daar blijft, alhoewel, hebben wij ook een leuk vakantieadres!!
Kisses & hugs
Debbie

bloo

aaahhh, veer, wat een topvakantie!
Geniet ervan...

En als je terug bent.. gaan we eindelijk die langbeloofde pils pakken... Of wijn nu je daar de expert in bent!

Groetjes

nadieh

Jaloers ben ik hier in het nl herstachtige landje haha ben heel benieuwd naar alle foto´s! Heb gister met mijn zus bij de beleving gegeten(waar de bediening zingt) heel leuk maandag weer werken bah geniet er nog maar lekker van!

Dikke kus

s.schapendonk@wxs.nl

Hoi Vera en Marrit,
Leuk al jullie verhalen en foto's! Jullie genieten, dat lees ik ervan af!
Wij zitten nu in Crans. We hebben net de start van de Tour de France meegemaakt in Martigny. Was een heel spektakel! Heel leuk.
Geniet nog van jullie laatste dagen!
Groetjes, ook van Jan, Susan mama.

Rosita

Hoi Vera,
Jij geniet zo te lezen van een super vakantie, heerlijk voor je. Nog hartelijk bedankt voor het sturen v.d. kaart van Buenos Aires. We lezen geregeld je blog en blijven zo bij met wat je allemaal meemaakt.
Groetjes Hans en Rosita

corien

yo veer ik hoop dat je deze berichtjes nog leest, maar ik had nog steeds je fotoserie van mendoza niet bekeken. aangezien ik me vandaag wat loop te vervelen in byron bay, vond ik dat een mooie activiteit voor vandaag. ziet er goed uit!!!! je bent vast al lang lekker terug in nederland, alles ok daar? wat zijn je plannen voor komend studiejaar?

xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!